TRWA ŁADOWANIE STRONY
English (United Kingdom)Polish (Poland)

W sezonach 2003 - 2007 startowaliśmy w wyścigach na 1/4 mili samochodem OPEL CORSA GEKO

OSIĄGNIĘCIA:
2004:
- Rekord Polski - czas ET 12,034s (najszybsze przednionapędowe auto w Polsce)
- IV eliminacja WRMP 2004 w Modlinie - 1. miejsce (klasa Turbo)
- finał WRMP 2004 w Warszawie - 1. miejsce (klasa Turbo)
2005:
- finał WRMP 2005 w Warszawie - 1. miejsce (klasa Turbo)
2006:
- II eliminacja WRMP 2006 w Białej Podlaskiej - 1. miejsce (klasa Turbo)
- finał WRMP 2006 w Warszawie -1. miejsce (klasa Turbo)
2007:
- II eliminacja WRMP 2007 w Kamieniu Sląskim - 1. miejsce (klasa Turbo)

Sezon 2003

Sezon 2003 był pierwszym sezonem wyścigów równoległych na dystansie 1/4 mili w Polsce.

Ponieważ klimat zawodów bardzo nam odpowiadał postanowiliśmy zbudować samochód, którym można by skutecznie walczyć o miejsce na podium. Na bazę do dalszych przeróbek wybraliśmy samochód Opel Corsa A, do którego zamontowaliśmy seryjny dwulitrowy silnik pochodzący z Opla Omegi B oraz turbosprężarkę.

Do sterowania układem paliwowym i zapłonowym użyliśmy PRS 4 firmy Perfect Power. Większość części użytych do przerobienia zawieszenia kół i układu napędowego to mniej lub bardziej zmodyfikowane seryjne elementy Opla.

Pierwszy raz Corsa została pokazana publicznie 27.09.2003 na finałach Mistrzostw Polski w Modlinie zaledwie w miesiąc od rozpoczęcia nad nią prac modernizacyjnych.

W ciągu miesiąca zdążyliśmy :
- wyremontować silnik
- przebudować zawieszenie silnika
- skrócić półosie napędowe zaadaptowane z Opla Vectry
- przerobić piasty i zwrotnice kół w celu umożliwienia współpracy z większymi przegubami
- zmodernizować - utwardzić - fabryczne amortyzatory
- zbudować nowy ukł. chłodzenia wraz z chłodnicą wodną, wszystkimi podłączeniami i wentylatorem
- opracować i wykonać chłodnicę powietrza - intercooler
- zbudować instalację elektryczną układu wtryskowego i zapłonowego (okablowanie silnika i wiązka do ECU)
- zaprojektować i wykonać całkowicie od nowa kolektor ssący wraz z podłączeniami
- wykonać nowy układ paliwowy zdolny do pracy z ukł. wtryskowym benzyny
- wykonać (w oparciu o własny projekt) cały układ wydechowy wraz z instalacją smarowania i chłodzenia turbosprężarki
- zmienić umiejscowienie alternatora wraz z napędem
- zbudować mapy paliwa i zapłonu bez udziału hamowni w zakresie umożliwiającym start.

Efekt to przegranie pierwszego miejsca zaledwie o 0,05s (pięć setnych sekundy) z samochodem przygotowanym przez znaną firmę tuningową deklarującą moc tego samochodu na poziomie 360 KM. Mimo iż nie zajeliśmy pierwszego miejsca uważamy występ za duży sukces, zwłaszcza że budową CORSY zajmowało się tylko dwóch ludzi realizujących jednocześnie swoje codzienne obowiązki zawodowe.

CORSA w najbliższym czasie będzie naszym samochodem doświadczalnym na którym będziemy sprawdzać słuszność naszych założeń konstrukcyjnych.

Artykuł w magazynie Auto Świat numer 45/03 jest dostępny tutaj (165 kB)

Film ze startu w Modlinie: pobierz (2,1 MB)

 

SPECYFIKACJA:
- turbodoładowany silnik 2.0 pochodzący z Opla Omega B
- moc ok. 250KM przy 6800 obr/min
- masa własna ok. 780kg

Corsa Turbo Geko silnik Corsa Turbo Geko Corsa Turbo Geko silnik
Corsa Turbo Geko silnik Corsa Turbo Geko intercooler Corsa Turbo Geko silnik
Corsa Turbo Geko silnik Corsa Turbo Geko silnik Corsa Turbo Geko wnętrze
Wyścigi 1/4 mili Opel Corsa Turbo by GEKO-CARS

Sezon 2004

W sezonie 2004 nasz zespół wyścigowy składał się z następujących osób

Eugeniusz 'Geko' Fibich

Eugeniusz Fibich

główny konstruktor, szef zespołu oraz kierowca na początku sezonu

Tomasz Stefaniak Tomasz Stefaniak

kierowca

Wiesław Rogiński Wiesław Rogiński

mechanik

Sezon 2004 upłynął pod znakiem nauki i niespodzianek.

Już na pierwszych eliminacjach dowiedzieliśmy się, że najszybsze auto nie oznacza automatycznie pierwszego miejsca, i że kierowca w tym sporcie jest tak samo ważny jak sprzęt który prowadzi. Dysponując około sekundową przewagą nad konkurencją ówczesny kierowca zrobił dwa faul-starty w eliminacjach i tym samym został wykluczony
z dalszej rywalizacji.

Na następne eliminacje nie pojechaliśmy, gdyż dzień przed zawodami - na treningu uległa uszkodzeniu jedna końcówka mocy układu zapłonowego. Awaria była na tyle poważna, że mimo usilnych prób nie zdołaliśmy jej w tym dniu usunąć.

Po trzeciej eliminacji MP w Poznaniu, na której zajęliśmy czwarte miejsce stało się jasne, że do prowadzenia Corsy - 350 KM mocy i 700 kg wagi - standardowe umiejętności nie wystarczą i musimy znaleźć lepszego kierowcę.

Znany wszystkim Mistrz Polski w kasie MINI Tomasz Stefaniak okazał się być kierowcą który potrafił zapanować nad temperamentem Corsy.

Już po paru startach czasy uzyskiwane przez Tomka były lepsze od najlepszego czasu uzyskanego do tej pory , a po godzinie treningu czasy przejazdu skróciły się jeszcze
o 0,5s.

Czwarte eliminacje MP w Modlinie to najlepszy czas naszego auta w eliminacjach i pierwsze miejsce w klasie TURBO - jako jedyni uzyskaliśmy wtedy czas ET+ RT poniżej 13 sekund.

Na finałach Mistrzostw Polski w Warszawie również zajęliśmy pierwsze miejsce , a rekordowy czas ET 12,034s uzyskany w eliminacjach czyni naszą Corsę oficjalnie najszybszym przednionapędowym autem w Polsce.

Artykuł w magazynie Auto Moto z 13.10.2004 jest dostępny tutaj (190 kB)

Film ze startu w eliminacjach (Poznań-Ławica): pobierz (2,5 MB)

Film z jazd testowych (Poznań-Bednary): pobierz (8 MB)

SPECYFIKACJA:
- turbodoładowany silnik 2.0
- moc ok. 350 KM przy 8500 obr/min
- masa własna ok. 700kg

Opel Corsa Geko Turbo wyścigi 1/4mili sezon 2004 Opel Corsa Geko Turbo wyścigi 1/4mili sezon 2004 Opel Corsa Geko Turbo wyścigi 1/4mili sezon 2004
Opel Corsa Geko Turbo wyścigi 1/4mili sezon 2004 Opel Corsa Geko Turbo wyścigi 1/4mili sezon 2004 Opel Corsa Geko Turbo wyścigi 1/4mili sezon 2004
Opel Corsa Geko Turbo wyścigi 1/4mili sezon 2004 Opel Corsa Geko Turbo wyścigi 1/4mili sezon 2004 Opel Corsa Geko Turbo wyścigi 1/4mili sezon 2004
Opel Corsa Geko Turbo silnik sezon 2004 Opel Corsa Geko Turbo silnik sezon 2004 Opel Corsa Geko Turbo silnik sezon 2004
Opel Corsa Geko Turbo silnik sezon 2004 Opel Corsa Geko Turbo sezon 2004 Opel Corsa Geko Turbo silnik sezon 2004
Wyścigi 1/4 mili Opel Corsa Turbo by GEKO-CARS

Sezon 2005

W sezonie 2005 nasz zespół wyścigowy składał się z następujących osób

Eugeniusz 'Geko' Fibich

Eugeniusz Fibich

główny konstruktor, szef zespołu oraz kierowca od połowy sezonu

Tomasz Stefaniak Tomasz Stefaniak

kierowca do połowy sezonu

Wiesław Rogiński Wiesław Rogiński

mechanik

Jakub Jędrzejczak

elektronik

Sezon 2005 upłynął pod znakiem nauki i niespodzianek...

Eliminacja Data Miejsce ET+RT ET
Bemowo - Warszawa 01.05.2005 2 12.958 12.25
Biała Podlaska 12.06.2005 3 13.093 12.469
Tor Poznań 02.07.2005 4 13.144 12.522
Pruszcz Gdański 30.07.2005 4 13.688 13.076
Toruń 20.08.2005 3 12.580 12.214
Bemowo - Warszawa 17.09.2005 1 12.136 12.000

 

SPECYFIKACJA:
- turbodoładowany silnik 2.0
- moc ponad 400 KM
- masa własna ok. 700kg

Opel Corsa Geko Turbo wyścigi 1/4mili sezon 2005 Opel Corsa Geko Turbo wyścigi 1/4mili sezon 2005 Opel Corsa Geko Turbo wyścigi 1/4mili sezon 2005
Opel Corsa Geko Turbo wyścigi 1/4mili sezon 2005 Opel Corsa Geko Turbo wyścigi 1/4mili sezon 2005 Opel Corsa Geko Turbo wyścigi 1/4mili sezon 2005
Opel Corsa Geko Turbo wyścigi 1/4mili sezon 2005 Opel Corsa Geko Turbo wyścigi 1/4mili sezon 2005 Opel Corsa Geko Turbo wyścigi 1/4mili sezon 2005
Opel Corsa Geko Turbo wyścigi 1/4mili sezon 2005 Opel Corsa Geko Turbo wyścigi 1/4mili sezon 2005 Opel Corsa Geko Turbo wyścigi 1/4mili sezon 2005
Opel Corsa Geko Turbo wyścigi 1/4mili sezon 2005 Opel Corsa Geko Turbo wyścigi 1/4mili sezon 2005 Opel Corsa Geko Turbo wyścigi 1/4mili sezon 2005
Opel Corsa Geko Turbo wyścigi 1/4mili sezon 2005 Opel Corsa Geko Turbo wyścigi 1/4mili sezon 2005 Opel Corsa Geko Turbo wyścigi 1/4mili sezon 2005
Opel Corsa Geko Turbo wyścigi 1/4mili sezon 2005 Opel Corsa Geko Turbo wyścigi 1/4mili sezon 2005 Opel Corsa Geko Turbo wyścigi 1/4mili sezon 2005
Wyścigi 1/4 mili Opel Corsa Turbo by GEKO-CARS

Dziekujemy autorom za udostepnienie zdjęć.

 

Sezon 2006


Sezon 2006 zakonczylismy zdobyciem Wicemistrza Polski. Niestety zabraklo nam jednego punktu do Mistrza Polski w klasie turbo. Poprawilismy swoj najlepszy czas przejazdu wynikiem 11,998 (byla to jedyna jedenastka uzyskana w tym sezonie w klasie turbo).

Eliminacja Data Miejsce ET+RT ET
Bemowo - Warszawa 01.05.2006 4 13.045 12.616
Biała Podlaska 27.05.2006 1 12.691 12.140
Piła 18.06.2006 4 13.252 12.620
Pruszcz Gdański 29.08.2006 3 13.000 12.820
Toruń 2.09.2006 2 13.204 12.410
Bemowo - Warszawa 16.09.2006 1 12.371 11.998

SPECYFIKACJA:
- benzynowy silnik 2.0 turbo + nitro
- moc 453 KM
- masa własna ok. 700kg

Film ze startu w eliminacjach (Bemowo): pobierz (3,2MB)

Film ze startu w eliminacjach (Biała Podlaska): pobierz (5,3 MB)

Film ze startu w eliminacjach (Biała Podlaska) finał: pobierz (5,4 MB)

Opel Corsa Geko Turbo wyścigi 1/4mili sezon 2006 Opel Corsa Geko Turbo wyścigi 1/4mili sezon 2006 Opel Corsa Geko Turbo wyścigi 1/4mili sezon 2006
Opel Corsa Geko Turbo wyścigi 1/4mili sezon 2006 Opel Corsa Geko Turbo wyścigi 1/4mili sezon 2006 Opel Corsa Geko Turbo wyścigi 1/4mili sezon 2006
Opel Corsa Geko Turbo wyścigi 1/4mili sezon 2006 Opel Corsa Geko Turbo wyścigi 1/4mili sezon 2006 Opel Corsa Geko Turbo wyścigi 1/4mili sezon 2006
Wyścigi 1/4 mili Opel Corsa Turbo by GEKO-CARS

Dziekujemy autorom za udostepnienie zdjęć i filmów.

Sezon 2007


Sezon 2007 zakończyliśmy zdobyciem II Wicemistrza Polski.

Eliminacja Data Miejsce ET+RT ET
Bemowo - Warszawa 28.04.2007 5 13.802 13.322
Kamień Sląski 30.06.2007 1 12.616 12.462
Pruszcz Gdański 11.08.2007 3 12.796 12.721
Toruń 01.09.2007 2 12.468 12.254
Bemowo - Warszawa 15.09.2007 4 13.006 12.350

SPECYFIKACJA:
- benzynowy silnik 2.0 turbo + nitro
- moc 453 KM
- masa własna ok. 700kg


Opel Corsa Geko Turbo wyścigi 1/4mili sezon 2007 Opel Corsa Geko Turbo wyścigi 1/4mili sezon 2007 Opel Corsa Geko Turbo wyścigi 1/4mili sezon 2007
Opel Corsa Geko Turbo wyścigi 1/4mili sezon 2007 Opel Corsa Geko Turbo wyścigi 1/4mili sezon 2007 Opel Corsa Geko Turbo wyścigi 1/4mili sezon 2007
Wyścigi 1/4 mili Opel Corsa Turbo by GEKO-CARS

Dziekujemy autorom za udostepnienie zdjęć i filmów.