Sezon 2003 był pierwszym sezonem wyścigów równoległych na dystansie 1/4 mili w Polsce.
Ponieważ klimat zawodów bardzo nam odpowiadał postanowiliśmy zbudować samochód, którym można by skutecznie walczyć o miejsce na podium. Na bazę do dalszych przeróbek wybraliśmy samochód Opel Corsa A, do którego zamontowaliśmy seryjny dwulitrowy silnik pochodzący z Opla Omegi B oraz turbosprężarkę.
Do sterowania układem paliwowym i zapłonowym użyliśmy PRS 4 firmy Perfect Power. Większość części użytych do przerobienia zawieszenia kół i układu napędowego to mniej lub bardziej zmodyfikowane seryjne elementy Opla.
Pierwszy raz Corsa została pokazana publicznie 27.09.2003 na finałach Mistrzostw Polski w Modlinie zaledwie w miesiąc od rozpoczęcia nad nią prac modernizacyjnych.
W ciągu miesiąca zdążyliśmy :
- wyremontować silnik
- przebudować zawieszenie silnika
- skrócić półosie napędowe zaadaptowane z Opla Vectry
- przerobić piasty i zwrotnice kół w celu umożliwienia współpracy z większymi przegubami
- zmodernizować - utwardzić - fabryczne amortyzatory
- zbudować nowy ukł. chłodzenia wraz z chłodnicą wodną, wszystkimi podłączeniami i wentylatorem
- opracować i wykonać chłodnicę powietrza - intercooler
- zbudować instalację elektryczną układu wtryskowego i zapłonowego (okablowanie silnika i wiązka do ECU)
- zaprojektować i wykonać całkowicie od nowa kolektor ssący wraz z podłączeniami
- wykonać nowy układ paliwowy zdolny do pracy z ukł. wtryskowym benzyny
- wykonać (w oparciu o własny projekt) cały układ wydechowy wraz z instalacją smarowania i chłodzenia turbosprężarki
- zmienić umiejscowienie alternatora wraz z napędem
- zbudować mapy paliwa i zapłonu bez udziału hamowni w zakresie umożliwiającym start.
Efekt to przegranie pierwszego miejsca zaledwie o 0,05s (pięć setnych sekundy) z samochodem przygotowanym przez znaną firmę tuningową deklarującą moc tego samochodu na poziomie 360 KM. Mimo iż nie zajeliśmy pierwszego miejsca uważamy występ za duży sukces, zwłaszcza że budową CORSY zajmowało się tylko dwóch ludzi realizujących jednocześnie swoje codzienne obowiązki zawodowe.
CORSA w najbliższym czasie będzie naszym samochodem doświadczalnym na którym będziemy sprawdzać słuszność naszych założeń konstrukcyjnych.
Artykuł w magazynie Auto Świat numer 45/03 jest dostępny tutaj (165 kB)
Film ze startu w Modlinie: pobierz (2,1 MB)
SPECYFIKACJA:
- turbodoładowany silnik 2.0 pochodzący z Opla Omega B
- moc ok. 250KM przy 6800 obr/min
- masa własna ok. 780kg
Wyścigi 1/4 mili Opel Corsa Turbo by GEKO-CARS
W sezonie 2004 nasz zespół wyścigowy składał się z następujących osób
 |
Eugeniusz Fibich
główny konstruktor, szef zespołu oraz kierowca na początku sezonu
|
 |
Tomasz Stefaniak
kierowca
|
 |
Wiesław Rogiński
mechanik
|
Sezon 2004 upłynął pod znakiem nauki i niespodzianek.
Już na pierwszych eliminacjach dowiedzieliśmy się, że najszybsze auto nie oznacza automatycznie pierwszego miejsca, i że kierowca w tym sporcie jest tak samo ważny jak sprzęt który prowadzi. Dysponując około sekundową przewagą nad konkurencją ówczesny kierowca zrobił dwa faul-starty w eliminacjach i tym samym został wykluczony
z dalszej rywalizacji.
Na następne eliminacje nie pojechaliśmy, gdyż dzień przed zawodami - na treningu uległa uszkodzeniu jedna końcówka mocy układu zapłonowego. Awaria była na tyle poważna, że mimo usilnych prób nie zdołaliśmy jej w tym dniu usunąć.
Po trzeciej eliminacji MP w Poznaniu, na której zajęliśmy czwarte miejsce stało się jasne, że do prowadzenia Corsy - 350 KM mocy i 700 kg wagi - standardowe umiejętności nie wystarczą i musimy znaleźć lepszego kierowcę.
Znany wszystkim Mistrz Polski w kasie MINI Tomasz Stefaniak okazał się być kierowcą który potrafił zapanować nad temperamentem Corsy.
Już po paru startach czasy uzyskiwane przez Tomka były lepsze od najlepszego czasu uzyskanego do tej pory , a po godzinie treningu czasy przejazdu skróciły się jeszcze
o 0,5s.
Czwarte eliminacje MP w Modlinie to najlepszy czas naszego auta w eliminacjach i pierwsze miejsce w klasie TURBO - jako jedyni uzyskaliśmy wtedy czas ET+ RT poniżej 13 sekund.
Na finałach Mistrzostw Polski w Warszawie również zajęliśmy pierwsze miejsce , a rekordowy czas ET 12,034s uzyskany w eliminacjach czyni naszą Corsę oficjalnie najszybszym przednionapędowym autem w Polsce.
Artykuł w magazynie Auto Moto z 13.10.2004 jest dostępny tutaj (190 kB)
Film ze startu w eliminacjach (Poznań-Ławica): pobierz (2,5 MB)
Film z jazd testowych (Poznań-Bednary): pobierz (8 MB)
SPECYFIKACJA:
- turbodoładowany silnik 2.0
- moc ok. 350 KM przy 8500 obr/min
- masa własna ok. 700kg
Wyścigi 1/4 mili Opel Corsa Turbo by GEKO-CARS
W sezonie 2005 nasz zespół wyścigowy składał się z następujących osób
 |
Eugeniusz Fibich
główny konstruktor, szef zespołu oraz kierowca od połowy sezonu
|
 |
Tomasz Stefaniak
kierowca do połowy sezonu
|
 |
Wiesław Rogiński
mechanik
|
 |
Jakub Jędrzejczak
elektronik
|
Sezon 2005 upłynął pod znakiem nauki i niespodzianek...
Eliminacja |
Data |
Miejsce |
ET+RT |
ET |
Bemowo - Warszawa |
01.05.2005 |
2 |
12.958 |
12.25 |
Biała Podlaska |
12.06.2005 |
3 |
13.093 |
12.469 |
Tor Poznań |
02.07.2005 |
4 |
13.144 |
12.522 |
Pruszcz Gdański |
30.07.2005 |
4 |
13.688 |
13.076 |
Toruń |
20.08.2005 |
3 |
12.580 |
12.214 |
Bemowo - Warszawa |
17.09.2005 |
1 |
12.136 |
12.000 |
SPECYFIKACJA:
- turbodoładowany silnik 2.0
- moc ponad 400 KM
- masa własna ok. 700kg
Wyścigi 1/4 mili Opel Corsa Turbo by GEKO-CARS
Dziekujemy autorom za udostepnienie zdjęć.
Sezon 2007 zakończyliśmy zdobyciem II Wicemistrza Polski.
Eliminacja |
Data |
Miejsce |
ET+RT |
ET |
Bemowo - Warszawa |
28.04.2007 |
5 |
13.802 |
13.322 |
Kamień Sląski |
30.06.2007 |
1 |
12.616 |
12.462 |
Pruszcz Gdański |
11.08.2007 |
3 |
12.796 |
12.721 |
Toruń |
01.09.2007 |
2 |
12.468 |
12.254 |
Bemowo - Warszawa |
15.09.2007 |
4 |
13.006 |
12.350 |
SPECYFIKACJA:
- benzynowy silnik 2.0 turbo + nitro
- moc 453 KM
- masa własna ok. 700kg
Wyścigi 1/4 mili Opel Corsa Turbo by GEKO-CARS
Dziekujemy autorom za udostepnienie zdjęć i filmów.